Syksyn Reumatroppi-piloteissa mukana 8 yhdistystä

29.6.2020

Kannettavan tietokoneen näyttö. Näytöllä seitsemän ihmistä. Käynnissä etäkokous.
Tulevien ryhmänohjaajien kanssa on poikkeusaikana kokoonnuttu etäyhteydellä. Kuva: Reumatroppi-hanke - Satu Marjakangas

Reumatropin syksyn piloteissa aloittaa kahdeksan yhdistystä. Kolmeen livepilottiin pääsivät mukaan Loviisan, Suomussalmen ja Porin reumayhdistykset ja viiteen virtuaalipilottiryhmään Kouvolan, Helsingin, Kuopion, Rovaniemen ja Oulun reumayhdistykset.

Livepilotit käynnistyvät Reumatropin työntekijöiden vetäminä syyskuun toisella viikolla ja jatkuen kymmenen viikon ajan. Ryhmät kokoontuvat fyysisesti ja suorittavat porukalla troppeja kokoontumistilojen lähiympäristössä. Virtuaalipilottiryhmät kokoontuvat ensimmäisen kerran yhdessä ja muutoin Reumatropin virtuaaliryhmässä. Virtuaaliryhmät käynnistyvät syys-lokakuussa kunkin ryhmän omien aikataulujen mukaan. Virtuaaliryhmiä vetävät yhdistyksen vapaaehtoiset ryhmänohjaajat.

Livepilottien lähtölaukaus siis syyskuun toisella viikolla Loviisassa, Suomussalmella ja Porissa. Virtuaalipiloteista lisää elokuussa, kun saamme Reumatropin virtuaalihuoneen käyttöön ja pääsemme testaamaan sitä.

Mahtavaa, että pääsemme kokeilemaan uusia toimintamalleja teidän kanssa!