Syyskausi käyntiin Kouvolassa ja Järjestöpäivillä

12.9.2022

Vaikka kesä toi mukanaan työntekijämuutoksia, syksy käynnistettiin Reumatropin tuttuun tyyliin aktiivisesti:

Elokuun lopussa saatiin kunnia käydä kouluttamassa Kouvolan Hyvinvointiyhdistykset ry:n vapaaehtoisia Troppi-ryhmätoiminnan ohjaamisen saloihin. Kaikille sairausryhmille soveltuva materiaali on vienyt ryhmäläiset jo ainakin ulkokuntosalille, Musiikkiopistolle, sisäcurlingiin, yölliselle taidepolulle ja luontoretkelle.  Kiitos Katja ja Tomi ja kaikki ryhmäläiset! Pilotin jatkamiselle on ollut jo nyt kiinnostusta ja jatkoa varmasti seuraa myös ensi vuonna :)

Reumaliiton Järjestöpäivillä 2.-3.9. jaettiin tietoa Reumatroppi-toiminnasta ja haastettiin yhdistysväkeä arjen hyvinvointitekoihin 31 päivän troppihaasteen muodossa. Kymmenet reuma- ja tules-yhdistykset tarttuivat haasteeseen, eikä lomakkeita jäänyt toimistolle palautettavaksi! Tapahtumatorin kävijöitä kannustettiin myös testaamaan troppeja yksin ja kaverin kanssa testauspisteellä.

Järjestöpäiville oli myös saatu kansainvälisiä vieraita Viron Reumaliitosta, jotka olivat jo etukäteen esittäneet toiveen kuulla Reumatroppi-toiminnasta. Yhteinen keskustelutuokio poiki hienoja uusia avauksia, ja saatiinpa syksyn mittaan ensimmäinen kansainvälinen Reumatroppi-ohjaajakin, kun Marika osallistui Reumatroppi-ohjaajan peruskoulutukseen lokakuussa!

Kouvolan Hyvinvointiyhdistykset ry:n vapaaehtoiset Katja ja Tomi
Kouvolan Hyvinvointiyhdistykset ry:n vapaaehtoiset Katja ja Tomi. Kuva: Jenni Karvonen - Reumatroppi.
Kouvolan Hyvinvointiyhdistykset ry:n troppilaisia laavulla.
Kouvolan Hyvinvointiyhdistykset ry:n troppilaisia luontoretkeilemässä. Kuva: Katja Hirvonen.